Nedůstojná a zastaralá. Taková jsou podle náměstků krněnského primátora stávající služební vozidla pro vedení města. Rozhodli se tak zasáhnout a reputaci Krna, jakož i svůj standard pozvednout. Pohodlí, spolehlivost a dobrá reprezentace jsou dnes totiž nutností, staré šunky tak patří minulosti. Krněnský rozpočet je navíc tak nafouklý, že kdyby se mu alespoň trochu neulevilo, mohl by nekontrolovatelně prasknout. A to nelze dopustit. Vedení města tak vyčlenilo 5 milionů korun na pořízení pěti nových krnovozů.

„Staré služebáky jsou už opravdu v katastrofálním stavu, za těch pár let co jsou v provozu, mají najeto skoro 50 tisíc kilometrů. To není dobré,“ popsal svůj dojem z vozového parku náměstek pro čistý vzduch a zeleň Martin Ander ze Strany zelených.

Ještě větší kritiku si zdevastovaný vozový park vysloužil od nejlepšího náměstka pro kulturu a kola v ulicích Matěje Hollana. „Fouká na mě okny, když jedu z Magistrátu na jednání na Svoboďák nebo na Krajský úřad, lidé mě poznávají, protože okna navíc nejsou pořádně zatmavená. Rádio stojí také za prd a nekvalitní kůže se mi lepí na zadek. Ale hlavně, není tam bar s telkou. Přitom je to dnes standard,“ dal průchod svému rozhořčení Hollan.

Ojeté, prorezlé a zdevastované vozy už krněnskému vedení ostudu dělat nebudou. Foto: AHA

Ojeté, prorezlé a zdevastované vozy už krněnskému vedení ostudu dělat nebudou. Foto: AHA

Někteří obyvatelé Krna přijímají rozhodnutí s rozpaky. „Čekal jsem, že takový Ander a Hollan budou jezdit na kole, nebo chodit pěšky, případně pořídí nějaké elektrovozidlo, šetrné k životnímu prostředí. Že si budou vozit zadky jako papaláši v audině mě překvapilo,“ uvedl například student Martin Bakeš. Jiní Krňané však rozhodnutí vítají, jako třeba Michal Závodský z Masarykovy čtvrti. „Rozhodně v tom problém nevidím, k té funkci prostě pořádný automobil patří. Na kole jezdí jen doktor Hollan z naší čtvrti a taky ho pořád někde pokutují a zastavují policisté. Až jim trochu závidím, sám bych nějaké služební vozidlo také uvítal. Podám si žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím, proč mi ještě nikdo žádné nepřidělil. Jsem totiž také zastupitel,“ pochlubil se Závodský a zároveň nastínil představy o budoucím postupu vůči svým kolegům.

Stávající vozový park tak čeká likvidace. Zda budou zchátralé a prorezlé plechy, pořízené před nedávnem, zlikvidovány na autovrakovišti, nebo je vedení rozprodá zájemcům či samo sobě, se zatím neví.

O osudu starých a podobě výbavy nových vozů Vás budeme informovat.